Tisztelt érdeklődő!
Ezek az oldalak irodánként tartalmazzák a hatósági ügyek intézésének rendjével kapcsolatos adatokat ügytípusonként és eljárás típusonként csoportosítva.
Az egyes ügytípusok tartalmazzák az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben a hatáskörrel rendelkező szerv megnevezését, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok felsorolását, az eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak összegét, az alapvető eljárási szabályokat, az ügyintézést segítő útmutatókat, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatásokat.
Az egyes ügytípusoknál feltüntetésre kerül az eljárást megindító irat benyújtására szolgáló postacím, ügyfélfogadási vagy közönségkapcsolati cím és a nyitvatartási idő, az eljárást megindító irat benyújtására, elintézésére, fellebbezésére nyitva álló határidő. illetve tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről.
A Polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény (Pp.) értelmében 2016. július 1. napján és azt követően indult közigazgatási eljárás során hozott határozatok bírósági felülvizsgálata iránti perekben, valamint a 2016. július 1. napján vagy azt követően indult jegyző előtti birtokvédelmi eljárás során hozott birtokvédelmi határozat megváltoztatása iránti perekben a jogi képviselővel eljáró fél, a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet, valamint a közigazgatási szerv köteles elektronikus úton kapcsolatot tartani a bírósággal.