PROJEKTEK

 


2022. évi projektek:

TOP_PLUSZ-3.3.2-21-BO1-2022-00029 – Putnoki mentőállomás felújítása

TOP_PLUSZ-1.2.3-21-BO1-2022-00033 – Önkormányzati utak felújítása Putnok Városban

TOP_PLUSZ-1.2.1-21-BO1-2022-00072 – Közösségi kohéziót és közbiztonságot erősítő fejlesztések Putnokon

TOP_PLUSZ-1.2.1-21-BO1-2022-00073 – Csapadékvíz elvezető rendszer rekonstrukciója Putnokon

TOP_PLUSZ-1.2.1-21-BO1-2022-00066 – Zöldfelületi fejlesztések Putnokon


2021. évi projektek:

TOP-1.1.3-15-BO1-2019-00049 – Putnok Város gazdaságélénkítése, helyi termékek piacra jutásának támogatása Putnokon
 


2019. évi projektek:

 

TOP-4.3.1-15-BO1-2018-00015 – A Serényi László tér leromlott lakóépületeinek rekonstrukciója


2018. évi projektek:

EFOP-2.1.2-16-2018-00097 – Putnok járásban megvalósuló gyermekesély program infrastrukturális hátterének kiépítése

TOP-2.1.2-15-BO1-2018-00024 – Fedett piaccsarnok kialakítása és a Bányász Művelődési Ház felújítása Putnokon

TOP-3.2.1-16-BO1-2018-00132 – Önkormányzati épületek korszerűsítése megújuló energia felhasználásával Putnokon II.


2017. évi projektek:

TOP-1.2.1-16-BO1-2017-00015 – Társadalmi és környezeti szempontból fenntartható turizmusfejlesztés Putnokon

TOP-1.4.1-16-BO1-2017-00032 – Gyermekjóléti alapellátásokhoz való hozzáférés javítása – bölcsőde kialakítása Putnokon

TOP-2.1.3-16-BO1-2017-00033 – Települési környezetvédelmi infrastruktúrafejlesztések Putnokon I. ütem

TOP-2.1.3-16-BO1-2017-00032 – Települési környezetvédelmi infrastruktúrafejlesztések Putnokon II. ütem

EFOP-1.5.3-16-2017-00109 – Humán szolgáltatások fejlesztése Putnok központtal

VP6-7.2.1-7.4.1.3-17 – Helyi termékértékesítést szolgáló piacok infrastrukturális fejlesztése, közétkeztetés fejlesztése


2016. évi projektek:

TOP-5.1.2-15-BO1-2016-00004 – Foglalkoztatási együttműködések támogatása Nyugat-Borsodban

TOP-5.2.1-15-BO1-2016-00003 – A társadalmi együttműködés erősítését szolgáló helyi szintű komplex programok Putnokon

TOP-3.2.1-15-BO1-2016-00013 – Önkormányzati épületek korszerűsítése megújuló energia felhasználásával Putnokon

TOP-3.1.1-15-BO1-2016-0019 – Fenntartható települési közlekedésfejlesztés Putnokon

TOP-1.1.3-15-BO1-2016-00020 – Putnok Város gazdaságélénkítése, helyben megtermelt termékek piacra jutásával

TOP-1.2.1-15-BO1-2016-00039 – Gömör Szíve – Szív útjai

TOP-4.1.1-15-BO1-2016-00055 – Védőnői szolgálat fejlesztése Putnokon

EFOP-1.4.2-16-2016-00031 – Gyermekesély program megvalósítása Putnok járásban

EFOP-3.3.2-16-2016-00124 – Kulturális Intézmények a köznevelés eredményességéért Putnokon

VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 – Útkarabantartáshoz szükséges gépek beszerzése


2015. évi projektek:

KEOP-5.7.0/15-2015-0038 – A Putnoki Tóth Ede Művelődési Ház épületenergetikai fejlesztése


2014. évi projektek:

KEOP-4.10.0/N/14-2014-0471 – Serényi László Általános Iskola megújuló energiával való áramtermelése


 

A változások korában élünk, ahol a verseny a városok szintjén zajlik. Ha egy város nem tesz lépéseket az előremozdulás érdekében, háttérbe szorul azokkal szemben, akik megteszik ezeket a lépéseket. Így bizonyos előnyök nagyon gyorsan tartós előnyökké tudnak válni, ugyanakkor pillanatnyi lemaradás igen könnyen pótolhatatlan veszteségeket eredményezhet. Azonban egyáltalán nem egyértelmű, hogy mi tesz egy várost sikeressé a városversenyben.

A ma általánosnak tekintett sikerkritériumok – mint például az elnyert címek és díjak, a nyertes pályázatok, a működő ipari parkok, a felépült hipermarketek és plázák, a betelepült multinacionális cégek, a kiépült autópálya-kapcsolat stb. – nem tartalmazzák a város szellemiségét. Márpedig e nélkül a sok „sikeres” fejlesztés eredményeként a város örökre elveszítheti egyediségét, arculatát, identitását. Fennáll a veszély, hogy az átgondolatlan fejlesztések hatására a „sikeres város” előbb-utóbb „jellegtelen” várossá válik.

Újabban a hangsúly inkább a komplex városfejlődést szolgáló feltételek minőségi fejlesztésén van. A város ugyanis olyan bonyolult folyamatok összessége, amelyet nem lehet minden esetben közvetlenül fejleszteni, hanem fel kell deríteni azokat a tényezőket, amelyek meghatározzák a város természetes fejlődését és ezeket kell úgy alakítani, hogy a változás iránya a közösség céljainak megfelelő legyen. Csak az arányos és organikus fejlődés alapozhatja meg a kevésbé látványos, de hosszú távú sikert, a kiegyensúlyozott városi atmoszférát és harmóniát.

FENNTARTHATÓSÁG
Az 1970-es években megjelent „fenntarthatóság” fogalom az évtizedek során igen sok változáson ment keresztül, és bár számtalan kisajátítási kísérlet árnyékolja be a tartalmát, mára minden fejlesztési terv meghatározó alapelvévé vált. A fenntarthatóság nem vízió és nem is változatlan állapot, hanem kreatív, egyensúlyt kereső folyamat, amelynek ki kell terjednie a helyi döntéshozatal minden területére (Aalborgi Charta).

Fontos hangsúlyozni, hogy a fenntarthatóság irányelvei nem a gazdasági fejlődéssel szemben helyezkednek el, hanem éppen ellenkezőleg, a hosszú távú gazdasági fejlődés egyik kritériumát alkotják. A városi gazdaság fejlődését ma sok tekintetben jobban szolgálja az élhető környezet, mint a gazdaságot kiszolgáló „kemény” (műszaki) infrastruktúra megléte.

Mindazonáltal a fenntartható városfejlesztés túlmutat nemcsak a környezeti, hanem a gazdasági szempontú megközelítéseken is. A fogalom sokkal nehezebben definiálható dimenziói a lakosság szociális, gazdasági, tájékozódási, kulturális állapotának kiegyensúlyozottságát, reprezentációs és szimbolikus igényeinek folyamatos kielégítését tartalmazzák. A fenntartható város alapja tehát a szociális, emberi oldal, azaz a fenntartható város nem érhető el a „fenntartható” (autonóm módon, felelősen gondolkodó emberekből álló) helyi közösségek nélkül (Aalborgi Charta).

A város tehát egy olyan összetett és bonyolult rendszer, amit egyre kevésbé lehet pusztán műszaki, fizikai paraméterei alapján megragadni. Így a fejlesztése sem szorítkozhat csupán infrastrukturális létesítmények megvalósítására. Minden városnak van egy, a mindennapi élet keretéül szolgáló értelmezése, s vele párhuzamosan egy intellektuális és emocionális aspektusa is.
Mind a kettő fontos, része a helyi életminőségnek.

De míg az egyik közvetlenül fejleszthető, a másik csak közvetetten formálható. Azaz a helyi miliő kialakítása és formálása – a fejlesztésorientált megközelítéshez képest – más gondolatmenetet és szervezeti hátteret kíván. Azonban nem szakadhat el a város tárgyszerű megközelítésétől sem, hiszen az épített környezet milyensége nemcsak a városi életnek szolgál keretéül, hanem váza a város imázsának is. Ezek alapján a hagyományos városfejlesztési tevékenységet is át kell értékelni, új elvekkel, új irányokkal és új eszközökkel kell ellátni.